Tuesday, August 16, 2011

what the fish... peniaga bersubahat dengan orang ponteng puasa!

assalamualaikum....

hari ni CAB dengar satu berita... wah.. sangat memalu kan. memalukan kaum melayu dan memalukan agama islam. aisey... rasa nak marah plak. kena banyak bersabar dalam bulan mulia ni. tapi kekadang datang jgk perasaan nak marah sebab dengar cerita macam ni.

ni berlaku kat salah satu pekan or pasar. salah seorang peniaga jual makanan di bulan puasa pada waktu pagi. WAKTU PAGI!!!! siapa la nk beli makanan waktu pagi kat pasar la kan? dah la bulan puasa. sah sah semua puasa. tapi jangan pelik... makanan peniaga tu jual semua habis. aiks? siapa yg beli? hah! rupa rupa nya ada orang tak puasa.. beli makanan and pergi makan dalam semak... cess.. pe punya orang la. tak tahu malu langsung! satu lagi, peniaga tu.. kenapa la dia pergi jual makanan? macam bersubahat! geram betul CAB dengar berita ni.

orang yg uzur pon sayang nak tinggal puasa. ni dorang senang lenang je tinggal puasa. buat aduan pom kejap je berhenti. lepas tu peniaga tu buat balik. aduhai.. manusia.... macam macam ragam!


ingat la.. kita ni hidup tak kekal abadi. mungkin ni ramadhan terakhir. so, hargai la bulan ramadhan=)


p/s: sedih betul. orang islam sendiri buat perkara ni.


terima kasih kerana sudi membaca....

13 comments:

  1. salam singgah dari blog tuannya...

    http://cayob.blogspot.com/

    Ala biasa lah tu....manusia ini. Macam-macam tingkah laku...duit segala-galanya kan! :)

    ReplyDelete
  2. peniaga tu nak jual kat orang bukan islam kowt...
    eheheh :)

    ReplyDelete
  3. sedih plus geram tengok orang2 macam nih kan.
    tak hormat langsung bulan mulia nih

    by the way, sis follow ur blog:)

    ReplyDelete
  4. dua2 pon menempah neraka..apadaa~~

    ReplyDelete
  5. psti dua-dua teringin nk msk van jnazah...round2

    ReplyDelete
  6. yg bersubahat tu pon dikira salah sebab jual makanan kdp yg tak berpuasa..ish3~

    ReplyDelete
  7. betul betul kita perempuan yang diberi cuti seminggu pun rasa kalau boleh nak puasa penuh kan..aihhh dunia..

    ReplyDelete
  8. Laku dari jual kat bazar... tamak menguasai diri

    ReplyDelete
  9. entah entah CAB kot yg beli puasa
    kat situ kn..hahahahahahaha =p
    tu ar kn..orang semua klo bolehhh..
    x nk tinggal puasa..
    huh huh..

    ReplyDelete
  10. ada je.. kalau kat bandar yang kebanyakan orang cina memang ada orang melayu berniaga

    ReplyDelete
  11. dorg nak kena tangkap masuk dalam van jenazah tu..report je! hehe

    ReplyDelete

eh, comment? terima kasih ye....