Wednesday, August 3, 2011

tanah kubur, astro oasis

assalamualaikum..

korang pernah tengok cerita ni x? dalam astro oasis. memang terbaik! rugi kalu xtgk. banyak kisah teladan dalam cerita tanah kubur ni.

baru baru ni CAB tengok episod zina. memang zalim betul perempuan tu pergi buang anak. kesudahan perempuan tu time nk kebumikan banyak kejadian yg ALLAH nk tunjuk.

pelakon dalam cerita ni nasir bilal khan, fauziah nawawi & byk lagi la..


banyak pedoman yg kita boleh amik dari cerita ni. tapi zaman sekarang ni ramai ke tengok cerita macam ni? hah! tepuk dada, tanya iman ye..

satu je xsyok cerita ni, dia ditayangkan pukul 7.30 malam setiap hari jumaat. masa tu kan time magrib. so, ayah agak marah la buka tv time tu. curi2 tgk la ni. minat punya pasal.. hehehe... harap2 astro boleh tukar waktu siaran ye..=)

jom kita tengok cerita ni & amik iktibar....


p/s: cerita pasal saka tu paling menakutkan sampai CAB terbawak dalam mimpi. sebab mayat bangun..



terima kasih kerana sudi membaca..

25 comments:

  1. jarang nak jumpa cerita berfaedah kat tv.

    ReplyDelete
  2. memang best cite tanah kubur..rashid sibir terbaik!

    ReplyDelete
  3. aku tgk aku tgk..
    tu ar menakut kn je..
    time time nak dikebumikn...
    mmg tetibe ade bayi anak
    dlm kubur dy kn..
    seyes takut..
    huh..

    ReplyDelete
  4. takut nk tengok
    anak2 siap tutup mata

    ReplyDelete
  5. @belog|amiyo

    aah. agak susah ye. cerita mengarut mmg byk. huhu

    ReplyDelete
  6. rumah uncle takde astro....

    (malu)

    ReplyDelete
  7. suka tgk jugak ni.......byk pengajaran ni...

    ReplyDelete
  8. Suka tengok racangan tv macam tu :)

    ReplyDelete
  9. memang best tgk, trus insaf..hihi

    ReplyDelete
  10. betul, suka tengok cerita tanah kubur ni :)

    ReplyDelete
  11. xtau nak percaya ke tak...sbb tak pna tgk dgn kepale sendiri...

    ReplyDelete
  12. best ceria tanah kubur ni.. kadang2 takut jugak..memang insaf ;)

    Salam Ramadhan ;D

    ReplyDelete
  13. @azam

    yea.. mmg byk pengajaran kita boleh amik.

    ReplyDelete
  14. @♥♥ arabella ♥♥

    cerita tu mcm rekaan kan.. tapi kita amik pengajaran dr cerita tu.

    ReplyDelete
  15. Hеy just wanted to give you a brief hеads up аnԁ let you know а few of thе images arеn't loading correctly. I'm nοt sure why but I
    thinκ its a linking issue. I've tried it in two different internet browsers and both show the same outcome.

    My web blog: skin lightening home remedies

    ReplyDelete

eh, comment? terima kasih ye....