Wednesday, July 16, 2014

Banyak Akal + Banyak Mulut !

suatu hari on the way pergi amik si budak kecik nih.

“ cik kak, lambat ah cikkak datang amik anip”
“alaaa… lambat sikit je. jalan jem td.”
“ooo…”
“puasa tak ni?”
“mesti la puasa”
“ok”

selang beberapa saat.
“ cik kak, kenapa banyak sangat kereta kat jalan ni?”
“ dorang nak balik berbuka puasa la tu”
“cik kak, kita ni nak balik berbuka puasa ke?”
“iyee laa. kan tok buat majlis berbuka puasa ari ni.”
“eh, mana boleh buka puasa lagi. kan tak magrib lagi!” sambil pegang biskut tangan kiri kanan.
k fineee  –______-"

selang beberapa saat
“ cik kak, kenapa kereta tu duk tepi jalan”
“oh, kereta mati la tu”
“bukan kereta mati lah! kereta bukan manusia!!”
ammboihhhh
k fineeee!
-_____-"

IMG_20131018_115449
tu si anip yg senyum paling lebar. suka sangat bertempek ngan aku. dah macam ibu beranak 3 ok! haha.
iolss muda lagi tau!
;D


speechless aku ngan bebudak kecik zaman sekarang. banyak akal benauuuu!
tu si anip. banyak mulut sunguh.
oh, die salah sorang anak saudara aku. semua anak buah aku panggil aku cik kak.
amboiii feeling muda sokmo la. ;D



p/s: pasal si kereta CDM 25 tu, kite ni toksah la duk kutuk dia mcm keyboard warrior sangat. just doakan dia la. moga diberi hidayah kesabariah yang tinggi. ni same2 duk kutuk si perempuan tu. same jugak la mcam dia. iyedok?

p/s: aku pon pernah je langgar orang, & orang langgar kereta aku. but must IMPORTANT is RILEKKK & COOL DOWN. semua benda boleh settle ngan baik.
peace yaw!

till then,

thanks readers, xoxo!

7 comments:

  1. Budak kecik banyak cakap comel sangat..btw, singgah dan follow sini..kalau sudi follow back.. :D

    ReplyDelete
  2. wahhh..banyak betul soalan dia...

    ReplyDelete
  3. Harap video tu bagi pengajaran pada sume rakyat malaysia ni jangan nak gangster sangat. Hormatilah orang di sekeliling kita. Jangan nak fikir amarah awak je.

    ReplyDelete
  4. hahaha..ini budak memg byk tny..rse nak cubit pipi die

    ReplyDelete

eh, comment? terima kasih ye....