Friday, April 26, 2013

honeymoon: part 2

 

Assalammulaikum WBT

well, hello readers..

ramai pulak tanya aku ni dah kahwen ke sebab post tajuk honeymoon tu. aik cik adek sekalian. honeymoon ni bukan tuk after kahwen je tau. after study pon boleh guna. universal words gittew. haha. ok, tak mau panjang lebar. ni sambungan dari honeymoon part 1.

eh, kat mana kita stop eh? aku dah lupa ni. ermmm. ouh, pasal dinner kan? hah! dinner tu bukan sebarang dinner. dinner ku diatas kayangan gittew. kurlass kau! oleh sebab makanan lunch sangat menghampakan, so tourist guard memujuk kiteorng dengan dinner kurlas gittew di kayangan. aik? kayangan?? naik awan terbang ke? hah! bukan la. ni kayangan ni bermaksud sideview dari tempat tinggi.

 

DSC_0540

 

tempat ni sangat tinggi dan boleh tengok seluruh Jogja. kalau korang perasan belakang tu adalah gunung merapi. gunung berapi yang aktif meletus. so, bergambarla kiteorng kat sini. dan makanan pon tak menghampa kan. hip hip horeyy. kenyang jugak malam tu. alhamdulilah. :’)

DSC_0538

DSC_0554

after perut kenyang, pe lagi balik tidur la. malam tu buat pertama kali naik beca. beca kat Jogja ni lain dari kat malaysia. tapi tak sempat snap pulak. bateri camera abes. sobs. T_T

 

hokey, for next aktiviti. kitaorang pergi melawat universitas gajahmada. univerisiti tertua di Indonesia if I not mistake. kekeke. walaupun kiteorang tak pergi universitu yang sepatutnya, tapi okla kan. atleast kita tau macam mana cara dorang study. yang best nye unibersitu dorang ni macam garden gittew. bestla tido eh, study. haha.

DSC_0661

yang sebelah aku tu lecturer pengiring aku. aku tak nak cerita panjang kat universiti ni. bagi aku boringgg. hahaha. dah la panas gila! berpeluh-peluh tau. *sigh.

 

sebelah petang tu aktiviti bebas. so, sempat la cari cenderamata kat molioboro road. awesome gila weh!! serius ramai pelancong.

DSC_0260

gagah pakcik ni kayuh beca. total berat bertiga ni 100kg ++. sedih tengok die kayuh. takleh bayang kalau ayah aku kerja macam ni. dan dia pernah bagitahu paling berat dia leh kayuh iaitu 300kg. gila tak?? kurus keding tapi bawak orang 300kg. terlopong aku dengar cerita dia. sobs. T_T. upah naik beca ni 25000rupiah bersamaan rm7.75 untuk 3 orang. dia bawak jenjalan keliling Jogja dan sanggup tunggu kiteorang shoping. sedihh.. terasa kejam pulak buat gitu. T_T

DSC_0308

fokus bebenau aku duk shoping. tak tengok camera dah. bhahahahaa

 

DSC_0322

salak yang sangat murah & sedap! abaikan muka pucat aku tu. T_T

for dinner that night. wahhhhhh…wahhh.. && wahhh…. sangat romantik yuuuuu…. bercandle dinner gittew. tempat ni sangat sesuai tuk orang berpasangan. romantik gittew. *aku nak ajak bakal suamiku ke sini. pleaseee abanggg.. datang sini.. hekhek

 

DSC_0339

DSC_0341

DSC_0357

nah aku kalau jumpa makanan, tak hingat dunia dah. kebulur sangat lettew. makanan pulak sedappp!! nyummmieh! ada sup tomato yuu. YA ALLAH.. sangat sedap. siap tambah berkali-kali. hahaha

 

DSC_0396

tu muka orang kenyang. harusla berseri-seri. hahaha

 

dah siap makan, pe lagi. balik hotel tuk recaj balik tenaga untuk adventure pulok. adventure????? sangat adventure!!! tu la pertama kali dalam hidup aku merasa sangat adventure. hah! nak tahu???? next entri la eh? aci laaaa…… tungguuuuuu ye..

 

thanks readers. xoxo!

3 comments:

  1. wah..manyak syiokkkk!! chantek view kanyangan..kih3

    ReplyDelete
  2. besttttnyer anak dara ni berjalan sana sini..teringat zaman solo dulu..mmg seronok jalan2 huhu..

    dik, kalau nak makan salak cakap jer..klu akak diganu dulu..bagi jer hehehe..belakang umah mmg byk pokok salak ;p

    ReplyDelete

eh, comment? terima kasih ye....