Tuesday, August 12, 2014

Dari Pahang ke Kelantan

hi
sambung kisah raya sakan part 1 aritu..
kisah ni panjang sebab first time aku beraya sakan ngan kekawan. biasanya ikut famili je. yela. anak dara kan. mesti la ikut mak ayah. auww!

actually taksangka pon nak ke kelantan.
idea ni dah lame dah tapi nak buat tu memang selalu tak menjadi.
so, kali ni aku bersunguh sikit paksa si erra datang umah aku. dia datang umah aku ari khamis pagi. pukul 7 pagi gerak dari kuantan. gigih ko noks! hahaha
sampai umah aku pukul 9 pagi, sempat dia beraya kat umah aku kejap. makan nasi impit. of kos la mak aku yg buat. takde nya aku yg buat. kahkah.
then terus ke umah tasha. kat umah tasha, mak dia buat nasi dagang. 2 pinggan aku bedal. hahhh ko! memang aritu perut aku isi makanan aje. nanti aku cerita betapa banyaknya aku makan. :D
siap makan, terus kami bertolak ke besut. kami tu adalah aku, erra & tasha. so, aku drive kereta erra ni. dia tak tahu jalan ke besut. best oii merasa jazziera ni. hahaha. ayah aku jeling je aku drive kereta orang. :D
punya la jem jalan ke besut tu, subhanallah. tak tahu nak cakap la. kebosanan gila duk dalam kereta. T_T
sampai ke besut around pukul 1.30 petang. kalau tak jem 2 jam je biasanya. ni tak, dah jdi 5 jam!! T_T
sampai je perut start lapar balik. nasib baik ma kaksue prepare mee goreng. so makan dulu sebelum ke rumah bihah. kebetulan bihah buat open house aritu. langkah kanan betol ;D



C360_2014-07-31-14-55-28-914
tu bihah yang pakai tudung biru. teacher biehah dah sekrang. tak sangka jadi cikgu sebab perangai subhanallah! macam bukan cikgu. haha.
aku repeat pakai baju raya pertama aje. hijau emerland :)


C360_2014-07-31-14-59-31-140
biasala perempuan pantang jumpa camera :D
gambar makanan tak amik pon. haha. kat situ aku makan soto & kek red velvet. aku makan banyak gila. kira standby nak ke kelantan pulak. *alasan.;D



C360_2014-07-31-15-02-59-690
gambar last kat umah bihah sebelum bertolak ke kelantan. semua tu ex UITM dungun tapu yg sebelah aku tu kawan si bihah & ara. punya la ramah sampai boleh jadi kawan dah. haha.
aihh.. teringat2 ag kesedapan soto kat umah bihah.  hurmm



ok. gerak ke kelantan pulak. kaksue yang drive. oh ya, masa otw ke kelantan tu, aku terperasan la sebuah rumah yg cantik gila kat area jertih ni. tapi terus kaksue marah aku. cakap jangan di tegur rumah tu sebab tiada penghuni.
i said “ what????!!!!!!!”
tu la padah mata meliar sangat sampai tegur mende2 yg tak patut. –.-"
cepat2 baca doa!
alhamdulilah takde pape terjadi. takut jugak sebab nak jalan jauh.

kalau dari jertih tu nak ke kuala krai, kelantan tu biasa take time around 1 jam. ni dah jadi 4 jam!! nahh ko, makan la jem strawbery bluebery mulbery bery bery ko tu. T___T
jem pulak bukan sebab trafik light or excident or kereta rosak tapi ade simpang ke kanan, polis pulak buat dekk je tengok jem berjela-jela. demm tol la si polis ni. polis tu je la. bukan semua polis ye! grrrrr.

C360_2014-07-31-16-32-18-860
sempat ber wefie ngah2 jem tu. kereta tak gerak langsung!! –.-"
naseb baik makan banyak kat umah bi hah, takde la lapar sangat. :D
pukul 6.30 petang baru la sampai umah si ipah ni. hampir 5 tahun tak jumpa si ipah ni. kalu ikutkan dedulu masa study kat uitm berenam. tapi si along tak dapat ikut trip kali ni. lenkali insyaALLAH kite kumpul lagi keh.




C360_2014-07-31-19-02-26-511_2

C360_2014-07-31-19-03-20-190

bergambar sakan la kiteorang kat umah si ipah ni. kiteorang beria pakai baju raya tapi ipah ni pakai baju tidur je. sempoii sangat. hahaha.
famili ipah pon baik sangat. siap prepare laksa penang lagi. sedapp hoiiihhh. :D

C360_2014-07-31-19-03-57-817

C360_2014-07-31-19-05-43-592

haihh tak cukup sorang lagi. takpe, nanti kite kumpul lagi ye. time wedding siapaa yekkk??!!

 C360_2014-07-31-19-11-09-340
last pic before balik. kemain buat muka gitu. haha. before balik, mak ipah siap bagi bekal rambutan 2 beg plastik! banyak hoihhh!
tak puas lagi borak2 time jumpa tu. haihh la. perjalanan tu take 4 jam tapi jumpa taksampai pon sejam.T_T

so, next destination is tanah merah, kelantan. si mimi pulak menunggu.
nahh sekali harung kiteorang pergi beraya sampai memalam pon pergi jugak.

dalam pukul 9 malam sampai umah si mimi. kesian dia terpaksa layankan kiteorang tapi dia terharu sebab dari jauh sanggup datang ke umah dia. hehe.

C360_2014-07-31-23-19-40-390
  kemain raya sakan sampai malam pergi terjah umah orang :D
kat umah mimi, mak dia prepare nasi berlauk. memang perut full betol aritu tu. :D



C360_2014-07-31-23-21-28-534
last pic of last rumah beraya aritu. thanks mimi, ipah, bihah & kaksue sebab makanan & penginapan. malam tu tido mati kat umah kaksue. kehkeh.

esokkan pagi terus gerak balik ke kuala terengganu & sambung beraya kat bandar terengganu pulak.
malam tu jugak si erra & pakwe nya celebrate besday aku. terharuu iolss. :D

semoga tahun depan kita dapat konvoi macam ni lagi tapi kompem2 dah tahun depan memasing ngan partner masing2 dah. tingal aku sesorang sobsobs T_T
tilll then cerita raya sakan aku.
hahaha.
puas hati hoiii even berjam2 duk dalam kereta. enak bukan :D

thanks readers, xoxo!

12 comments:

  1. seronok dapat jumpa lagi kawan2 lama kan..

    ReplyDelete
  2. tu dia..sakan raya!unplanned trip katanya..hehe.

    ReplyDelete
  3. badan kecik je, makan banyak .. ceh.. hahahha.. byoeeee

    ReplyDelete
  4. perempuan pantang jumpa camera?

    Uncle pon pantang jumpa kamera...

    haha

    ReplyDelete
  5. perempuan pantang jumpa camera?

    Uncle pon pantang jumpa kamera...

    haha

    ReplyDelete
  6. hamboiii kemain sakan beraya berwefie bagai

    ReplyDelete
  7. Nasi dagang - dulu suka,sekarang dah tak suka. Klu mkn pun yg mak masak. Yg beli mmg x mkn. Then, just suka lauk ayam kari. Tak suka ikan tongkol:)

    ReplyDelete

eh, comment? terima kasih ye....