Monday, April 9, 2012

puding roti pelangi

assalamualaikum...

last week kawan CAB ada bawak puding roti pelangi ke ofis... memang marbeles betol sampai ku tergoda nak buat sendirik! *tak puas hati punye pasal dapat makan sikit je.. HAHAHA...

sumber: pakcik google.



so, CAB godek-godek la resipi dari dila adila ni. kamu semua boleh la mentry kat dapur anda sendiri ye..

bahan-bahan:

 bahan A:
4 keping roti
2 bijik telur ayam
1/2 cawan susu pekat
175 ml susu cair
sedikit esen vanilla

bahan B
1 peket serbuk agar agar tanpa warna* CAB guna brand NONA.
1/2 cawan gula
3 cawan air
2 sudu besar mentega

*sediakan jugak pewarna kegemaran anda ye...



cara-cara:

1. kisarkan semua bahan A.
2. didihkan semua bahan B.
3. lepas bahan B mendidih, masukkan kisaran bahan A td.
4. kacau sekata dan masukkan 2 sudu besar mentega.
5. lepas tu, asingkan mengikut warna kegemaran masing2.
6. tuangkan adunan ditengah tengah bekas.
7. warna keterusnya dituangkan ditengah warna pertama td.
8. ulang warna adunan hingga jadi pelangi
9. biarkan sejuk sebelum dimasukkan dalam peti sejuk.
10. sangat sedap makan time sejuk2....:)

simple diple kan??
 selamat mentry la ye...

p/s: tak sempat nak amik gambar puding yg CAB buat sebab dah selamat duk dalam perut da..ngehngehngeh....:D

14 comments:

  1. hee..boleh la cuba nanti kan..:D

    ReplyDelete
  2. sedapnyer..:)

    hari ni nad buat blogwalking besar2an.. xtahu la knal nad lagi ke x..:D

    http://www.nornadiah.com/2012/04/jom-blogwalking-part-1.html

    ReplyDelete
  3. ya Allah..terus rasa lapar balik...padahal dah bfast td...hehe

    ReplyDelete
  4. nnti blik dungun, bawak okays ! :p

    ReplyDelete
  5. comel je kan....
    salam perkenalan.

    ReplyDelete
  6. nampak mcm sedap je.. t nk cubala.. putri pn de wat kuih gak.. jom le jenguk..

    ReplyDelete

eh, comment? terima kasih ye....