Saturday, June 25, 2011

serang rumah atuk & toki?

assalamualaikum

hujung minggu ni ramai pulak kuar jenjalan ye. yela... time lain kan time kerja. so, hujung minggu ni la best jenjalan. hari ni rumah atuk & toki atau pom rumah mak ayah a.k.a rumah CAB jugak ramai rakyat jelata datang bertandang... riuh gamat rumah CAB dibuatnya.
tak sangka pulak tentera kecik nk menyerang rumah hujung minggu nu. biasa nya susah nk berkumpul anak beranak ni. tunggu ade event dlu bru nampak batang hidung.

abang along CAB ade 3 orang anak, abang angah pulak 2 orang, abg ateh & abg  uda masing2 sorang anak. abg acik lak xde lagi. bru kahwin. CAB lak? hehe... tak nikah lagi la... tengok la betapa ramai nya anak buah CAB ni... mesti korang ckp sikit je.. yela. memang sikit pom. akan bertambah lagi pada tahun hadapan ye=P

mak & ayah CAB punye la kelam kabut hari ni. ramai cucu nye datang. mula la berkejaran ngan cucu. cucu pulak bukan duk diam. berlari kesana sini. abes pusing rumah gamak nya. haha... kelakar jugak tgk ayah CAB tu. 

mak masak simple je hari ni. tp alhamdulilah habes seperiuk anak beranak makan. lauk ikan panggang asam pedas, sayur lemak kacang, tempoyak, telur dadar, budu & ikan goreng. memang simple!
da petang, baru la sorang2 balik rumah. tinggal la mak, ayah, CAB & adik bongsu CAB. 4 beranak pulak kat rumah ni. sunyi la pulak. td riuh je...

hurmmm....
rindu anak saudara CAB tu. even nakal pom, tetap penyubat sunyi. hehehe....

xpe la, 6ti telefon suh datang rumah atuk & toki lagi=)

k la, bye..

p/s: xleh bayangkan sesorang tu buang mak ayah dorang kat pusat warga emas. 
terima kasih kerana sudi membaca

1 comment:

  1. kalau mak masak memang makan tak ingat dunia...hehe

    ReplyDelete

eh, comment? terima kasih ye....