Wednesday, April 20, 2011

first time sambut baby lahir!

assalamualaikum...
mlm ni aku nk share 1 pengalaman yg xdapat aku lupakan. tajuk pom da gempak kan....hehe... ni pengalaman pertama aku smbut baby! serius beb! aku da la xamik course doktor. amik account je kot. mane reti bab2 sambut baby lahir ni.. fuh.. jap2 nk kesat peluh. even cerita pom, tetap nebes coz first time sambut baby.. (da berapa kali aku ulang ayat 2? ish2..)

meh aku cerita pengalaman aku

tengah hari 2 aku perasan dia da laen da, asyik gelisah je.. xsenang duduk. mak aku tanye kenapa ngan dia 2? mcm xsenang duduk je? aku jwb entah la.. tp mcm moody jer. tgu suami dia kot.. aku n mak aku buat xtau jela..

mlm 2 ngah aku stadi, tetiba dia dtg kat aku n tgk je kat aku. tp xckp pom sakit perut or pape je. just tgk je. aku tye la. knpe ngan ko ni? tp dia diam terus msuk bilik. dlm hati aku pelik gak tgk dia. mls nk pikir, aku buat xtau je la.

tepat kul12.30 mlm, aku nk msuk tido. tetiba dia msuk bilik aku n tgk aku. tetiba aku nmpak air kuar dr kaki dia. aiseh... xkan mlm ni kot??? terus aku jerit kat mak aku yg time 2 mak n ayh aku ngah nyenyak dibuai mimpi.

MAK!!!!! TITI NK BERANAK!!! KUCING NK BERANAK NI MAK!! BGUN LA....

mak terus bgun n siap kan ape yg patut. aku n mak tgu la dia beranak. kecian gak tgk dia beranak. smbil beranak, smbil dia tgk aku n mak. pergh... kecian tol tgk dia. nk nanges beb! aku ni da la xleh bab2 kucing ni.
lepas sekor2 baby kucing kuar. kul 2 pagi kuar ckup2 5 ekor. hehehehe...

nk jadikan cerita, ayah aku xtau kucing nk beranak. dia kuar diam2 dr bilik tido n intai coz ayh aku pelik xdgr bunyi pape lepas mak aku bgun dr tido. dia sound dr jauh,"jadi bidan kucing 2 beranak ni" hahahaha...

ni pic aku sempat amik


ni sebelum beranak.. ngah rehat

ngah nyenyak tido..zzz..


mlm sebelum beranak...


-
-
-
-
-
-
pic ngah beranak xdpt upload coz sensor!!!
-
-
-
-


da siap! ade 5 ekor.. nmpak x?
klu xnmpak, pkai kanta k?


2 la pengalaman aku xdpt lupakan smpai bila2... first time smbut baby even bkn baby manusia.. hehehe
xsangka titi yg dulu nye kecik je da jd ibu..sobsob( sebak) ;')
jap eh, nk kesat hingus.....

k la, sebelum aku membanjiri lappy aku ngn hingus, better aku caow dlu....bye...

p/s: bile la aku leh jd ibu gak? ermmm...... ^,^



No comments:

Post a Comment

eh, comment? terima kasih ye....